Yağız'ın Masal Dünyasına Yeni Katılanlar



 Anneliğim sürekli sorgulansa da kuzuma en  iyi öğrettiğim  kitaplar  oldu  galiba.Kitap okumayı aşılayabilmişim.Gün içerisinde  defalarca kitap okutuyor bana.Hiç bıkmadan usanmadan dinliyor.
Minik afacan okuduğum masalları  ezberlemiş.Ben okurken  araya girerek  bildiğini  öyle  güzel ifade  ediyor ki o an gururlanıyorum işte.Oğlumun  hem sevmesi  hemde dinlediklerini hafızasına kaydetmiş olması  beni mutlu  ediyor...
                 Madem  böylesine  kitap kurdu oğlum var annesi de  ona bol bol kitap alır mahiyetinde girişimlerde  bulunuyorum bende...
En son minik bebeğime  " Zıp Zıp Tavşanın Havuç Rüyası" nı aldım.Çok keyifli bir kitap .Tavşan ile  eşeğin rüyaları karışınca olanlar oluyor.Zavallı tavşan rüyasında  havuç görmek yerine  arpa görünce rüyası kabusa  dönüşüyor.Çareyi rüya  perisine  başvurmakta bulan tavşan ve  eşek  sonunda  kendi rüyalarına kavuşuyorlar...Okurken çok eğlendim bende.Hatta keşke rüya perisi gerçek olsaydı dedim kendi kendime.Son zamanlarda  gördüğüm kabusları keyifli rüyalara  çevirmesini  isterdim bende...Süper  olurdu  ama ...Hergün ayrı bir ülke  gezebilseydim rüyamda  muhteşem olurdu ...Eh anne  oldum diye hayal kurmayacak değilim ya ! Benim de  hayallerim var  netice de .


Kuzucuğumu tek bir  kitapla  bırakmak bana yakışmazdı .Seriyi tamalama düşüncesi ile  cep masalları tarzında üç kitap  aldım.
Minik Filo'nun maceraları Yağız'ın favorisi oldu .Filo'nun macerası anlatılırken beden dili  vurgulanmaya çalışılmış.Keyifli olmuş ( Yağız'ın yaşına göre değil ama Yağız sıkılmadan sonuna kadar dinliyor.Bittiğinde  tekrar  okutuyor.Çift  baskı yapıyoruz .)







Ayıcık Nano sabretmeyi  ve  sabrın sonunda  annesine kavuşmayı öğreniyor.Yağız önce keyifle  dinledi fakat Nano'nun annesi hasta olunca ağladı.Nano üzüldü  diye çok üzüldü.İki kez  okudum ,üzüldüğü için  biraz  ara verdim ...Her ne kadar  sonuna kadar  dinlese de yine de  aralarda  üzülüyor  olması  beni rahatsız  etti.Kıyamadım oğlumun içlenmesine...




Bu çılgın ikili ise sınıf  ve hatta  sıra  arkadaşı...Yağız timsah aşkına sürekli  okutuyor.Yakında  tamamını  ezberlemiş  olacak.Ben okurkende  araya  girecek ve kendinden emin  bir şekilde  neler  olacağını anlatacak ve bende  anne olarak  yeniden gururlanacağım...

Kitaplar  sayesinde  oğlumun masal dünyası  zenginleşiyordur umarım...Bazen  fazla mı okuyoruz diye  hayıflansam da kitaplardan zarar  gelmeyeceğini düşündüğüm için bu yöndeki düşüncelerim kuş olup uçuyor  hemen...
Ben  iyisi mi  bu kadar  lafını etmişken kuzucuğuma hemen istediği bir  tanesini okuyayım.Uyumak da geç kaldı bugün .Rahatsızlığından dolayı da üstüne  gitmedim .Ana-oğul  kitap kaçamağı yapalım iyisi mi ?

12 yorum:

  1. Anneliğinin sorgulanmasına kulaklarını tıka sen mükemmel bir annesin. Kimse yazdıklarını bizler kadar iyi bilemez. Yazılarından Yağız'ın senin için önemini görmek hep mümkün.
    Kitaptan hiç vaz geçme bak oğluşun büyüsün, geri dönüşümü çok güzel olacak.Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. Anneliğinin sorgulanmasına izin verme İlknurum.

    Mini masallar serisini ben de almıştım kızıma. hem pratik oluyor bir yere giderken çantada taşıması falan.
    iyi okumalar kitap kurduna

    YanıtlaSil
  3. sen çok iyi bir annesin :))tıka kulaklarını lütfen canım..kitap okuma alışkanlığı kazandırmak dünyanın en zor işlerinden biri bir de..ama hepsinden önemlisi ona verdiğin sıcacık sevgin :))
    öpücükler!

    YanıtlaSil
  4. Ayyy kitap konusunda bizde aynı durumdayız İlknur. Bu cep kitaplarının 3 seriside var bizde. En son 2 tanesini bulamamıştık. Begüm'de arkasındaki diğer kitaplara bakarak ''anne bak bu bende yok'' diyince cumartesi kalan 2 taneyide aldık.

    Kitapları sevmeleri çok hoşuma gidiyor. Soğumaması içinde hergün kesin kitap okuyoruz.
    Bu arada sen güzeller güzeli bir annesin :) öpüyorum canım.

    YanıtlaSil
  5. Özlemciğim anneliğimi eleştirmeye kalkan şahsiyetsizlere aldırmıyorum sadece alay babında yazdım...
    İnşalalh kitap kurdu bir afacanım olur.öyle olursa herhalde dünyanın en mutlu annesi olurum :))
    Güzel düşüncelerin içinde teşekkür ederim canım benim,iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  6. Nilhancığım izin vermiyorum elbette ama kendini bilmez çok dünyada..Edeb diyorum başka da bir şey demiyorum...
    Mini masallar süpermiş gerçektende , Yağız oyun hamurları çantasına beğendiği bir tanesini mutlaka koyuyor sokağa öyle çıkıyoruz.
    çocuklarımız inşallah verdiğimiz eğitim doğrultusunda şekillenir..

    YanıtlaSil
  7. Ful yağrağım canım benim saolasın güzel düşüncelerin için...haddini aşanlara alay babında yazmıştım o ilk cümleyi.Sadece alay ediyorum onlarla :)))
    İlk hedefim oğlumun iyi bir insan olmasını sağlamak ikinci hedefim ise kitap kurdu yapmak.umarım başarılı olurum...

    YanıtlaSil
  8. Her anne cok ozel gonlumde. Paylasim icin tesekkurler, cok faydali olacak bize :)

    YanıtlaSil
  9. Selmacığım teşekkür ederim canım güzel düşüncelerin için..
    Ne güzel sen s eriyi tamalamışsın.Yakında bende tamamlarım.Ya-Pa yayıncılığın kitaplarını tamamlamak üzereyim bende..Hergece oku oku bende sıkılıyorum.Farklı kitap almak benimde hoşuma gidiyor.okumayı söktüğü zaman kendisi de bol bol okur...
    Öpüyorum canım ,iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  10. Di ; rica ederim arkadaşım umarım beğenirsiniz kitapları...Çok emek veriyoruz anne olarak ; çocuklarımız bu ışıkla aydınlığa yol alırlar inşallah..
    iyi akşamlar :)

    YanıtlaSil
  11. Kitaplar civil civil renkli ve hos hikayeleri var. Ayrica kimse kimsenin anneligini yargilayamaz. Kimsenin hakki yok.

    YanıtlaSil
  12. Didemciğim ben aldırdığımdan değil gerçekten alay ettiğim için yazdım.Malum haddini bilmeyen eşek çok olunca bizede o eşeklerle alay etmesi kalıyor...Kişi önce kendine bakmalı ...Bunu söylemeye haddi olana saygım da yok sevgimde insan olduğunu da düşünmüyorum...
    Kitapları keyifle seçmiştim , ikişer kez okuyoruz elimize aldığımızda...hayal dünyamız baya renklendi sayelerinde :))
    öpüyorum canım ,iyi pazarlar

    YanıtlaSil