Karda Düşmeyen Var mı ?

Bol kar yağışlı bir hafta geçiriyoruz.Kar sanki  anılarımın üzerine yağıyor gibi...Pencereden yağan kar' ı izlerken daldım gittim uzaklara...
Yurtta kaldığım günler geldi gözlerimin önüne.Şans bu ya ilk yılımda öyle kar yağmıştı ki kendimi Sibirya da sanmıştım...

Yurda yerleştikten 1,5 ay sonra sular  arızalandı ve  borular  değişecek başlığı altında sıcak suları kestiler.Eskiden saatli verilen sıcak su  tamamen verilmez olmuştu.Allahtan 3 bloğuz diye seviniyorduk.Ama sevincimiz kursağımız da kaldı ...Bizden sonra C bloğun ve  aradaki zaman çok açılmadan  A ve E-F bloglarında suyu kesilmişti.Diğer bloglara su kesintisi uygulanmadan önce kar kış demeden banyo yapmak için blog banyolarını ziyarete gider ,sıraya girerdik.
Hamama gitsek eminim ki eğlenceli olurdu ama böylesi işgence oluyordu.Banyo için gittiğimiz blogalrdaki misafirperver blogdaşlarımızın suratı beş karış olur ve sesler yükselirdi.Araya görevli memurlar  girer ama çözüm bulunamazdı...Etme bulma dünyası sıcak su kesintisi onlara da uğradığında sevinçten halay çekmiştik.Bıktırmışlardı bizi ,banyo kuyruklarından...

Seyran Kız öğrenci yurdu sıcak su sayfasını kapattıktan sonra  soluğu Yenişehir ve Halide Edip yurtlarında aldık...Halimiz pek komikti ,aramızda acayip geyikler dolanırdı ...Dolma saralım , tef alalım bir  Tosun Paşa filmindeki şarkıalrı söyledik mi ,süper olur diyorduk.Hoş gittiğimiz yer  devlete ait  yutttu ama olsun hayal dünyası araya girince  ,neler neler üretiliyordu..
Ocak gibi karla kaplanmıştı canım Ankara'm , ramazan olması  ayrı bir güzellikti.En azından banyo kuyrukları azalmıştı,kimisi memleketindeydi kimisi sınav çalışıyordu kimisi ise oruçlu olduğu için ortalık da yoktu...

Kızlarla doldurmuşuz pazar çantamızı (adı pazar çantası kaldı ) .Peştemallarımız ,şampuan , lif ve  saç kurutma makinalarımız ile yollara düştük...Halide edip'in yolları taştan ,kirli saçlar çıakrdı bizi baştan diyerekten marşlar söylüyorduk, paklanmadan önce...nasıl bir coşku yaşıyorduk anlatamam, temizlik nimetmiş dedirten cinsten koşuyorduk arınmaya...
Kar yağıyor du usul usul, karla kaplı sokaklar erimesin diye isyandaydı karla kaplı gökyüzü..Bizim coşkumuz dillerde, buzla kaplanmış kaldırımalr ise  her yerde.Gırgır  şamata dönerken yurda  doğru ,arada espirisini yaptığımız hadise  geliverdi başıma...Hani pişmiş tavuk olsam daha az şey başıma gelirmiydi , diye düşündüm...Bu bahtsızlık da gelmezdi herhalde...
Ankaray'ın çıkışının olduğu Kolej istasyonunun orada öyle güzel kayma ,düşme ve nevaleyi ortaya serme eylemi gerçekleştirmiştim ki, dillere destan olmuştum adeta...
Ayağımın nasıl kaydığını farkedemeden kendimi bir anda gökyüzünü  seyrederken gördüm.Yalnız ellerim boştu.Aytenciğim şaşkın şaşkın bana bakıyor ve  her zaman ki gibi gülme krizinin oyununa geliyordu.O gülerken bana yardım etmesi mucize olurdu...Kendi işimi kendim görmek için doğrulduğumda ,utancımdan yerin dibine doğru giriş işlemlerimi yapmaya başladım.saç kurutma makinam ayrı bir uçta,şampuanım ayrı bir köşede ve lifim ise dillere destan bir şov  sergiliyordu...Hani karda kayıp düşmek değil de , pazar çantasının  gösteri yapması daha da ağrıma gitmişti.

Çok kayıp düşen görmüştüm ama bu kadar acınası duruma düşeni hiç görmemiştim.Alel acele topladım ve kriz halindeki Ayten 'le hızlı hızlı yürümeye başladım.evvele yurt yöneticilerin yedi ceddine saymaya başladım sonra onları denetlemeyen Yurtkur'un ve ardından sessiz kalan öğrencilerin.
Belki de bu düşüş benim anarşist ruhumun isyanına neden olacaktı.Aylardır  rezilliğin içindeydik ,resmen...Yurda gidip eşyalarımı bırakır bırakmaz,  Ayten'le düştük Kurtuluş yollarına.Yurtkur'da öyle bir  cıngar çıkardım ki , sonunda  sekreter beni müdürle görüştürmek zorunda kaldı.Müdürle ilk tanışmam bu  vesile ile olmuştu.Adını anımsayamadım ama tonton bir amcaydı ,Yurtkur müdürü.Sakince anlatmamı rica etti ve sıcak su hadisesini baştan sona anlattım...Hani filmlerde olacak bir sahne yaşadık , müdür bizimle birlikte Seyran yurduna geldi.Baskını gören yurt müdürümüz şok olmuştu.
Sıcak suların akmadığı test edilip onaylandıktan sonra ,ihmalin ve aylardır neden yapılmadığının peşine düşen tonton müdür , bize  en kısa sürede bu sıkıntının çözüleceğinin sözünü vererek ,ayrıldı yurttan.O gün biz dost ,  bir  düşman kazanmıştık.Tonton amca imdadımıza hızır gibi yetişirken Server hanım kinle bakıyordu suratıımıza...

Neyseki bir kaç güne mucizevi bir şekilde sıcak sularımız akmaya başlamıştı.İlk sıcak su anansu ile birlikte katta kızlar zılgıt çalmaya başladılar.Ardından halaylar geldi ve ilk sıra kimin olacak kavgası...Neyse ki sıra  gece olmadan hepimize gelmişti...
Ramazan ayında , sıcak suların gelmesi ve karın yağıyor olması ile dördüncü kat coşmuştu...Neşe ,kahkaha havalarda uçuyordu..Kızlar  sıcak suyun mutluluğu ile kendini çatı da buldu.Lapa lapa yağan kardan ,kar topu yapmışlar  çatıda kar topu oynuyorlardı.Tam o esna da davulcu amcamız gelmez mi, kızlar coşmuş bir kere...Başladılar Davulcuyu kar topuna tutmaya..Garibim hem çalar , hem kaçar pozisyonun da ,kızlar durun diye bağırıyordu.Bekçi gülmekten engel bile olmadı duruma...
Davulcuya isabet etsin diye , atılmadığı belliydi ; amaç şakaydı ama davulcu bunu baya ciddeye alıp bozulmuştu...O günden sonra daculcu amca yurdun önünde hiç davuluna takmağını değdirmedi..Yurt sınırlarına kadar çalıyor , yurdun önünden  geçerken  davulunu dinlendiriyordu..Gelecek yıl da aynı tavrını korudu ,sonra ki yıl ise yurttan ayrılıp ev tuttuğum için görememiştim marur  davulcumuzun tavrını...
Bir  kaç akşam önce,  kasap havası isteyen kızlara nağmeli davul çalan amca , bir kaç akşam sonra kar topu şakasına maruz kalınca küsmüştü..
Hayat  da öyle  aslında , herkese ayrı şakalar yapıyor, kaldırabilen ayaklarının üstünde  sapa sağlam duruyor , kaldıramayan savrulup gidiyor.Düşe kalka ömür geçiriyor...
Bir kar yağar  umutlara beyazlar  serpilir , bir  ayak kayar isyana bayrak açar.Her  olayın bir  nasibi var gibi ..Nasiplerimiz  olayların ardından göz kırpıyor , tutup çıkarmasını bilmek hüner, galiba...

16 yorum:

  1. Heheee bu sene düşmeden atlatan biriyim. Sabah işe gitmek için servis yolunu eşmin elini sıkıca tutarak indim :)
    Yurt ortamı ahhh ne günler geçirdim. Abant İzzet Baysal ünv. Gerede Meslek Yüksekokulu :) 2 yıl yurtta kaldım. Kar neymiş o zamanlar öğrenmiştim bende. Bele kadar kar olur mu yawww. Olurmuş. Hergün okul yolunda düşülür mü. Düşülürmüş. :) Ne gülerdim kendime. Ama o yıllardan kalma karda düşme korkum var şimdi. Bu sebeple kendimi kasarım karda yürürken, yanımda kim olursa olsun düşücem diye ödüm patlar vallahiii :)

    Okul yılları bir başka yaaa. Anılarda kalıyor herşey. Ne yaşarsan yaşa anılarda güzel kalacak şekilde yaşayacaksın. Okulu özledim ve geri gelmez o yıllar :(
    Şimdi iş ortmından koptum yazınla okul yıllarıma gittim...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. nasiplerinin üzerine kar gibi yağması dileğiyle
    bizde 20 yıl sonra yağan karda bir düştük maaile ama çok keyifliydi
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. haha ben bu ara düşmesem çok iyi olacak alçılı burnumla:))

    YanıtlaSil
  4. ayy siz ne fenaymışsınız ilknurum:))valla seni gördüm ya bu dediklerini yapamaz geliyor nedense kibarlıktan:))

    bu arada benimkideeski kumanda paneliydi önce yenü yüze geçtim yapılması gerekn değişikliği yaptım yorumla ilgili sonrada eski kumanda paneline yine geçtim sen de böyle dene istersen.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Senin bu yurt hikayelerin pek güzel ya ilknur.
    devam.Aklina geldikce yaz :)

    YanıtlaSil
  6. Minik Kelebek Fısıldıyor, bugünlerde ben 12 yıl öncesine gitmişken paylaşayım demiştim, aldım götürdüm galiba peşimden...Arada hatırlamak güzel oluyor, tebessüm yerleşiyor yüzümüze dop dolu..
    Özletiyor kendini o yıllar ,özgürdükya belki de ondandır :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Eviminnuru ; İzmir çok güzel olmuş.Annemler de mest olmuşlardı bugün :)
    Güzel oldu ,değil mi ?
    sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
  8. Gülümse :)
    İnşallah düşmezsin canım, geçmiş olsun .İnşallah yeni hali içine siner :)

    YanıtlaSil
  9. Bigom yaouw böyle dediğinizde çok utanıyorum..azıcık hanım hanımcıklık var ama aslında bende ne cevherler saklı bir bilsen ..Tüh keşke o gün daha farklı giyinseydim , imajımı sağlam oturmuşum ki şaşırtıyorum baya :)
    ŞAka bir yana gülüm , bakma bir kaç yıldır içime kapandım.Yoksa deli doluyumdur ben..Kırmak istemem arkadaşlarımı , belki ondan şaşırıyorsundur :)
    Bir sonraki anım da pek fena...otobus yolculuğumu anlatacağım ,azıcık ipucu vereyim sana :)

    YanıtlaSil
  10. Aslıcığım bu ara çok anımsıyorum ,unutmamak için paylaşıyorum.Kısa kısa da yazılmıyor , baya uzun oluyor...Sıkılmadan okumana sevindim.Arkası yarın gibi gelecek anılarım.azıcık benden anlatayım dedim, beni en iyi anılarım anlatır ne de olsa :)

    YanıtlaSil
  11. Yere bakan yürek yakan:)) Az diilsiniz valla.

    YanıtlaSil
  12. İlknur hafızana hayranım doğrusu, nasıl hatırlıyorsun detayları, bravo

    YanıtlaSil
  13. Ben bu postları ilk kez burada gördüm ...
    Blogunun linkinde bir problem olduğu kesin. Çünkü Reader'ıma asla düşmedi bu ve bir alttaki post...

    YanıtlaSil
  14. Rüzgarlı Gün ve Geceler :))))))))))
    kendi çapımızda bir alemdik işte :)))))))))))))))

    YanıtlaSil
  15. Selma unutulmayacakları ayrı bir odaya saklamıştım :)
    Daha neler neler hatırlıyorum ah bir bilsen :)

    YanıtlaSil
  16. Zeugmam arada yapıyor böyle aksilikleri ,isim değişikliğinden kaynaklı galiba :(

    YanıtlaSil