Çanakkale ve Kınalı Ali'nin Öyküsü





Geçmişinden ders çıkaramayan toplumlar ,yok olmaya mahkummuş.Kimin söylediğini hatırlamıyorum ama bu söz bana hep tarihimizden ders almamız gerektiğini hatırlatıyor.Aklımdan çıkmayan sözlerden biridir, kulak arkası nasihatım gibi.Hoş yalnızca benim hatırlamamla söz amacına ulaşmıyor.Ulus olarak hatırlarsak bu söz amacına ulaşacaktır....

Sıcacık evimizde, ayağımızda çoraplarımız ve mutfağımızda beğenmediğimiz günün menüsü ile hayatımıza devam ederken , Çanakkale cephesinde , aç karınlarıyla vatan kurtaran gençleri düşündükçe , kendimden utanıyorum.Keşke bu menüyü hergün görsek ve ezberlesek.Belki o zaman biraz kendimizi toparlarız...



DÜŞMAN DA KAHRAMAN
Birgün Çanakkale’ye giden bakanlardan birine Atatürk şöyle dedi:
- Orada Mehmetçik anıtının başında şehitleri anacaksınız. Siz olmasaydınız, siz göğüslerinizi çelik kalelere karşı siper etmeseydiniz, boğaz elden gider, İstanbul elden giderdi diyeceksin.
- Evet efendim.
- Çanakkale’de yalnız bizim şehitlerimiz yok. Bu topraklar üzerinde kanlarını döken insanları da o kahraman düşman savaşçılarını da saygıyla anacaksın.
devamı

0 Response to "Çanakkale ve Kınalı Ali'nin Öyküsü"

Yorum Gönder