Yağız Oğlan ve Hafıza Oyunu

Yağız oğlan hafıza  oyunlarını çok seviyor  ama en çok kazanmayı seviyor.Güzel güzel oyun oynamaya başlıyoruz ama  rakibi öne geçti mi çıldırıyor.Kazanmanın yanısıra ,  kaybetmeyi de öğrensin diye  ,arada kazanıyorum ,suratı düşüyor.

Yok öyle  hep kazanmak , bir o kazanıyorsa ,bir  ben bir de babası kazanıyor.Şimdi  rakibi kazandığında tebrik etmeyi öğrendi.Tokalaşıp tebrik ediyor  ama  " aaa  nine ben kabettim " demeyi de  unutmuyor yada  eklemekten vazgeçmiyor....Arada biz kazandığımızda kafamızı okşayıp " afeyin çana , kajandın " diyor.
Şaşırıp kalıyoruz  o hallerine...

Yine de  Yağız oğlan ile oyun oynaması çok keyifli oluyor...kendi mutlu dünyasından yaptığı doğaçlamalar  ile keyiflerimize keyif ekleniyor.Az  önce  de  keyifle oynadık hafıza oyunumuzu.
Oyun kartlarımızı ben seçtim ve  yerleştirdim.Hafızaya  almak için 1 dakika baktıktan sonra ters  çevirdik.İlk açma sırası Yağız'ındı ,o açtıktan sonra sıra bana geldi ve  ,ben açtım.İlk açtığım kartlar da  eşleri tutturunca  :
- Çeni üçkayıtçı anni, ama çen baptın ve  bildin !
dedi ve ben bir kez   daha şaştım kaldım.Ben şaşırırken de   ,yine ekledi  "   benim aklım bu kaday  annee " .

Ben aldım boyumun ölçüsünü.Oysa  tesadüfü bulmuştum ilk açışımda.Minik kalp bunu , hile olarak algıladı .Hoş üçkağıtçı kelimesini nereden öğrendi o ayrı konu.Gerçi bu kelimenin kökenini sevgili ,biricik babamız  biliyordur.Hem kelimeyi öğrenip hem de yerinde  kullanması şaşırtıyor  belki de...
Neyse ki tebrik etme ve  görgülü çocuklar  rakiplerini tebrik ederler cümlesi ile toparladık.
Sonuç olarak benim bulduğum kartlar da oldu ama  bol kahkalı kart bulmaca ile keyifli dakikalar  yaşadık...

Eğlenceli kartlar  ve hafızayı geliştirdiğini düşünüyorum.İlk başta sekiz kartla oynamaya başlamaıştık ,şimdi 16 kartla oynuyoruz...ilerleyen dönemlerde  artacağından eminim.Talep hep Yağız oğlandan geliyor ,çünkü . "  anne  daha kok kayt  koy ,daha kok kayt " diyor ve  zorlamaya çalışıyor..
Bu akşamlık biz  kartlarımızla ve  kurulan beylik cümlemizle  muradımıza erdik, darısı  tüm ebeveynlerin başına.
Gökten üç elma  düşmüş ,biri  kartlarının çoğunluğunu bilen Yağız oğlana , diğeri hafıza  oyunu  seven afacanlara  ve  sonuncu  elma ise çoccuklarıyla bıkmadan oyun oynayan ebeveynlere  gelsin.
Keyifli akşamlar ...

9 yorum:

  1. yağızı benimle oynayı teklif ediyorum zira bu oyunda hiç iyi değilim hatta hep unuturum yerlerini:))
    büyümüş yağız paşa büyümüşü:))

    YanıtlaSil
  2. bu oyunları bende çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Senin bu paşa kok akıllı annesi. Maşallah. biz hiç oynamadık kızımla hafıza oyunu. önce yırtılmamış kartları bir derleyeyim de biz de kozlarımızı paylaşalım kızımla.
    yalnız üçkayıtçı süper cuk oturmuş :D

    YanıtlaSil
  4. ''seni üçkağıtçı anne '' mi...çok güldüm canım bu cümlesine...o kadar tatlılarki...onların dilinden, bınları duymak bile kulağa hoş geliyor :))
    hızla kart sayılarının çoğaldığı, güzel oyunlar sizinle olsun :))

    YanıtlaSil
  5. :)) bu kaybetmeyi kabullenememe durumu bizde de var :))

    YanıtlaSil
  6. cok haklisin ilknur.Kaybetmeyi de ögrenmeli.
    Ada ya da aldim.Ama daha amacina uygun oynamaya baslamadik.Acik sekilde dizip eslerini buluyoruz.Daha kolayi yani :)

    YanıtlaSil
  7. aferin ona yaa valla süperr zekası gelişiyor böylece inanılmaz faydalı olacağına eminim ilerki yıllarda ama dediğin gibi kaybetmeyide bilmeli eğer bilmez ise ielrki yaşlarda zararı dokunur ona o yüzden hem ona hemde ebeveynlerine yani size tebrikler..:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Erkek milleti işte hep kazanmak istiyor :)) küçük erkek yerim bena seni.Maşallah

    YanıtlaSil
  9. :)))
    Keyfiniz bol olsun İlknurcuğum...

    Bak azıcık kayt koymuşsun çocuğun önüne..
    Bi daha öle bapma :))))

    YanıtlaSil