Minik Bir Gezi

OSMANELİ

Fotoğraflar : Kadir Can
Yayın Evi : Dönence Basım ve Yayım Hizmetleri
Konusu : Osmaneli Kaymakamlığı ve Osmaneli Belediyesi tarafından hazırlatılmış, Osmaneli Evlerini Koruma, İmar, Turizm ve Tanıtma Derneğince bastırılmış rehber kitapta ilçenin tarihi, konumu, turistik ve mimari değerleri, Osmaneli köyleri, kültürel değerleri ifade edilip sanatsal fotoğraflar eşliğinde sunuluyor. Kitap isteme adresleri.
Hazırlayanlar : Osmaneli Kaymakamlığı: Tel no: 0(228) 461 45 71 Osmaneli Belediyesi: Tel no: 0(228) 461 41 61
Kitabın Boyu : 11,5x21 cm – 72 sayfa
Yayına Çıkış Tarihi : 2006 

***
Yağız oğlan için bu haftasonu bir süpriz vardı. Uzun zamandır  kafası karışmış ve içinde  bulunduğu durumu anlamlandıramamıştı. Babasının haftasonları gelmesi ve hep çalışıyor olması onun kafasında  baya soru işaretlerine neden olmuştu. Bu soru işaretlerini  az  da  olsa cevaplamak adına onu babasının yanına götürdüm.

Yağız'ı okuldan erken aldım ve duruma şaşıran Yağız durur mu : " anne ama okul bitmedi, neden geydin ? " dedi
; meraklansın diye paşacığa " sana bir süprizim var , bil bakalım nereye gidiyoruz ? " dedim. Hiç düşünmedi bile hemen " aa beni Kayra'ya mı götüyüyoysun , gücel gücel oynıcaz çöz  " dedi. Az biraz  bozuldum ve bozuntuya vermeden ekledim hemen " oğlum babana  gidiyoruz ,şimdi de biz onun yanına gidiyoruz ; hem iş yerini görelim değil mi? " dedim ve aldım ağzımın payını " anne biz neden gidiyoyuz , ben odamı çok öjleyim , o gelçin bizim yanımıza " diye tutturdu. Neyse ki ,  onu yolda oyalamak için aldığım şeylerle  avuttum . Yol boyunca ,  bıcır bıcır otobüste konuştu ve  hiç susmadı. Ne  zaman ki ulaştık  , babasını gördü ve  sustu...

Şimdi halinden çok memnun , tüm gün babasıyla puzzle  yaptı , şovalyecilik oynadı , bakugan derken  mutluluktan sarhoş oldu. En son dizlerimde  çizgifilm izliyordu , yüzünde gülümseme ile.

Çoğu zaman durum ve olayları açıklayarak anlatırım ; fakat şu an içinde  bulunduğumuz durumu kafasında anlamlandıramadı. Geçici bir süreçte babasının şehir dışında  olması gerektiğini kavrayamadı.
Doğduğundan beri hiç böylesi ayrılık yaşamadığı içindir belki de. Gerçi İzmir'e sık sık gidiyorduk ama işin açıkcası hep biz gidiyorduk. Şimdi biz kaldık , babası gidip geldi ; Yağız oğlan da bu duruma şaştı kaldı.Neyse ki kafasının karışıklığı geçti ki " anne şimin ben anladım ,buyaşı çok uzak " dedi. Kafasında çözümlemesini de yaptığına göre sorun çözüldü zannımca.Biz erdik buradımıza darısı diğer soru ve sorunların başına ,diyelim .... 

Gelelim Osmaneli'ne ,gerçekten minicik , mini minnacık bir kasabacık. Küçük şehir gördüm ama bu kadarını daha önce hiç görmemiştim. Anlıyorum ki , Anadolumuzun gelişmesi için daha çok ama çok çalışmak ve yatırım yapmak lazım. Yoksa yurdumun her köşesi ayrı cennet...

4 yorum:

  1. canım ben de bilecikliyim. osmaneli de bileciğin bir ilçesi. evet küçüktür zaten bilecek en küçük illerimizden biridir. osmaneli ismini görünce şaşırdım doğrusu, pek yolu düşmez de herkesin :) iyi gezmeler size ben de beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Yağız görsün diye geldim canım , ama bu kadar küçük beklemiyordum şaşırdım azcık ( birazcık ) ama Sakarya nehri çok güzel ,hatta en güzel yeri sakarya kıyısı ...
      Yeni açılan B.Edibali Ünv. ilk kez duydum ve gördüm ama Bilecik adna sevindim.
      Davetin için teşekkür ederim canım :)Bir daha ki sefere kısmet olursa görüşürüz inş.

      Sil
  2. şimdi anladım neden gittiğini iyi yapmışsın ilknurum sanada değişiklik olmuştur valla aynı durum bizde de olsa aynısını yaparıdım gezme delisi biri olarak:)
    bizimki de hemn söz verir yapmak istediği bişey olursa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Bigommm :))))
      Aynen bende gezme delisiyim , eve dönene kadar da yorgunluğumu hissetmem , o kadar yani :)

      Sil