Yağız Oğlan ve Tırnakları

Anneliğin yürek sızısı makamını yaşıyorum. Aynı zamanda   çağımızın ne kadar değiştiğinin ve bizim dönemimizdeki virüslerin ne kadar vicdanlı olduğunu öğreniyorum....

Geçen ay Yağız oğlum el ayak sendromu denilen hastalığı geçirmişti. Dudaklarının etrafında çıkan isilik benzeri yaralar ve ellerindeki döküntüler günlerce sürmüştü. Gel zaman git zaman kayboldu o döküntüler ve üzerinden  tam tamına bir ay geçti. Perşembe günü belli belirsiz tırnaklarında renk değişiklikleri oluştu ve kısa sürede tırnakları dökülecek kıvama geldi. Bugün yaptırdığımız muayene sonucunda tırnakalrındaki bu kötü durumun geçen ay geçirdiği el ayak sendromundan kaynaklı olduğunu öğrendik. Başka ciddi bir hastalık çıkmadığı için sevinirken , tırnaklarının dökülüyor olmasından dolayı içim acıdı ( acımaya devam ediyor ) ....
Yağız oğlumun tırnakları yetmiyormuş gibi yine kan değerleri düşük çıktı. Hele o fogositoz yapan hücreleri neredeyse hiç üretilmiyor. Sık hasta olması ve  mücadele edememesi o hücrelerin azlığından kaynaklı. Hasta olmasın diye gözünün içine bakarken , sürekli salgın olan viral enfeksiyonların bulaşması ile değerlerimiz yerle bir oluyor...
İlaçların ve uyguladığımız devamlı diyetin yanı sıra bilimum kocakarı metotlarını da deniyorum. Bir umut belki benimkisi ama ne kaybederim mantığı ile  aktardan aldıklarımı ,kaynatıp, karıştırıp, süzüp içiriyorum. Sonuç ise  değişmeyen kan değerleri oluyor ( offf , of ki ne offf ) ....

En zor  zanaat annelikmiş."Gece üstünü açtı mı ?" ile başlayıp " Acaba terledi mi ? " ile devam eden endişe hali çocuğun hasta olması ile annede paranoyaklığa dönüşüyor. Yirmi dört saat koşulsuz  şartsız düşünülen tek varlık çocuk herhalde.Bu durum da çocuklar  şanslı iken anneler ne oluyor ?




27 yorum:

  1. henüz anne değilim ama ben de çocuklar sözkonusu olduğunda anne kıvamında endişelere kapılıyorum...ve bundan dolayı da seni anlıyorum
    çok geçmiş olsun İlknurcum...inşaAllah en kısa sürede bu sıkıntılar biter diyor, Yağız kuzuya sevgilerimi gönderiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Aynurcuğum.Yenileri gelmeye başladı çok şükür...
      İnşallah annelik duygusunu da tadarsın en kısa zamanda...

      Sil
  2. Geçmiş olsun,Allah beterinden korusun :(

    YanıtlaSil
  3. :(( el ayak hastalıgı herhalde her ocuk gecırdı ..bız hafıf atlattık ınsallah buyudukce kuvvetlenır metebolzması..gecmıs olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ..Demir ve çinko eksikliği de tetiklemiştir belki Yağız'ı :(

      Sil
  4. canım çok geçmiş olsun umarım herşey yoluna girer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...Şimdi daha iyi.Kaşıntısı geçtiği için elini ağzına sokmuyor ...

      Sil
  5. çok geçmiş olsun ,umarım tez zamanda sağlığına kavusur,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ,çok şükür şimdi daha iyi ...

      Sil
  6. Malesef özellikle kış geldimi hastalıklardan kurtulmak ne mümkün bizde bu kış çok hastalandık bide yetmiyormuş gibi maaile bu durumu yaşıyoruz hiç düzelemiyoruz biraz iyi oldu Tarkan diyorum hop bide bakıyorum gene aynısı öksürük zaten bu kış yapıştı yakamıza kullandığımız şurupları bitkisel desteklerin haddi hesabı yok bilemiyorum bende senin gibi şaştım kaldım geçen doktoruna götürdüm kreşe gidiyorsa ilk yıl malesef hep böyle oluyor sonra sonra toparlayacak dedi ama o günler gelirmi bilmiyorum çok geçmiş olsun canım size de umarım en kısa sürede hepberaber iyileşiriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kreşe hem iyi hem kötü. hastalıklar daha çok kapıyı çalıyor. Aynı durumu bu kış biz de yaşadık.Hep hasta oldu ve hastalık bana da geçti. Beraber yattık :(
      İnşallah kuzular hiç hastalanmaz ,kış bitsin artık...

      Sil
  7. çok geçmiş olsun... benim de dökülmüş küçükken tırnaklarım ama annem neden böyle diye endişe etmemiş senin gibi, doktora götürmeyi de düşünmemiş "büyüyünce tırnakları güzel olacak herhalde!" demiş geçmiş. hala söyler "güzel tırnakların olur diye çok ümitlenmiştim" diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...
      Annen çok iyi niyetle bakmış duruma ,iyimser anne örneğimiş..Keşke bazen biz de öyle iyimser olabilsek :)

      Sil
  8. Canım çok üzüldüm.Çok geçmiş olsun.İlk kez duydum böyle bir şeyi.Umarım bir an önce eski hallerini alır Yağız'ın tırnakları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim özlemciğim ,yeni tırnakları gelmeye başladı.Kaşıntısı da geçti, şimdilik durum iyiye gidiyor...
      Ben de ilk kez duyup gördüm ama nette gördüm ki bir çok çocuğun başına gelmiş :(

      Sil
  9. Sen elinden gelenin en iyisini yapıyorsun zaten İlknur'cuğum.
    Zamanla çok güçlenecek Yağız oğlan.
    Geçmiş olsun cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nilhancığım ,inşallah güçlendiği günleri de göreceğiz...

      Sil
  10. Annelik eşittir endişe demek diye hep dedim diyorum diyeceğim çok rahat bir anne gibi görünmeme rağmen :)
    Yağız kuşum iyi olacak tatlım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülküşüm rahat anne modeli varsa bile ben görmedim.
      Ooo cillop gibi tırnakalrımız geliyor hatta :)
      öperim canım...

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun, Defne'de geçirmişti bu el ayak hastalığını.
    Umarım düzelir hemencecik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de geçmiş olsun Ayşegülcüğüm...Şimdi daha iyi Yağız oğlan :)

      Sil
  12. Canım benim çok çok geçmişler olsun.Evet annelik bambaşka birşey.Hastalıkların hepsi yi kötü atlatılıyor,Allah evlatlarımızın acısını göstermesin.Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım..Çocuklar büyüyor ama annelikle birlikte kadın çöküyor resmen...Onlar sağlıkla büyüsün başka ne isteriz hayattan ...

      Sil
  13. Geçmiş olsun İlknurcuğum...
    Çocuklar dönem dönem birtakım olumsuzluklar geçiriyorlar. Büyüdükçe güçlenecek, hiçbirinden eser kalmayacak, göreceksin.
    Tabii bu arada ana yüreğine oluyor olan...
    Biraz da üstüne düştükçe böyle oluyor sanki tüm anneler için.
    Tekrar geçmiş olsun..
    Sevgiler....


    YanıtlaSil