Nasıl Başladım Yazıma ve Nasıl Devam Ettim ?


Bir şımarık mı gördünüz ? Evet evet bir şımarık gördük hep beraber.Dört yaşındaki minik ergenimin şımarıklık hallerini uzun süredir eklemiyordum( ekleyemiyordum) Gerek ülkenin içinde  bulunduğu durumdan , gerekse  direnişe karşı olan duyarlılığımdan dolayı içimden gelmedi, desem tam yerinde olacak galiba.

Bir çok annenin canı yandı , evladını kaybedenlerin yanı sıra  gözlerini kaybeden delikanlıları ,gençkızları düşününce , bencillik yapacakmışım gibi hissettim.Hoş bu yazıya başladığımda yargının hala bağımsızlığı tartışılabilir durumdaydı.Yağız'la oynarken ve yemek hazırlarken geçen zaman diliminde  yargının bağımsızlığını nasıl yitirdiğini duydum ve gördüm. Sinirlerim bir kez  daha bir kez  daha  ve hatta toplamda  bin kez  daha  bozuldu.Yüreğim sızladı , içim kan ağladı.

Ne yazık ki Ethem Sarısülük'ün ölümüne neden olan polis memuru serbest bırakılarak ödüllendirildi ve Ethem'in annesi bugün bir kez  daha öldü.

Bir  anne olarak endişelerim biraz  daha arttı bu kararla birlikte.Cumhuriyetin yetiştirdiği bir kuşak olaraktan çocuğumu adalet ve cumhuriyet çerçevesinde yetiştirirken oğlum ve benim gibi düşünen annelerin evlatları adına  paniğe kapıldım. Yargının bağımsızlığı söz konusu olmazken , neye ve kime güveneceğimiz  ve hatta nereye süreklendiğimiz konusunda  cevapsız kaldım...

Peki ya  çocuklarımızı nasıl bir  gelecek bekliyor ? İktidarın şekline  ve inancına göre  bir adalet sistemi mi ? Yoksa tamamen adaletten yoksun , hukuk sistemi çökmüş içi boşaltılmış bir ülke mi?

Bir zamanlar çocuktuk ve masumca hayallerimiz ,güzel bir ülkemiz 23 Nisan çocuk bayramımız, 19 Mayıs gençlik ve spor bayramımız ,30 Ağustos'umuz ve 29 Ekim'mimiz vardı.Biz büyüdük gençlerimiz 19 Mayıs'tan , çocuklarımız 23 Nisan'larından oldu.29 Ekim kutlamaları tomalarla sele döndü ,30 Ağustos neredeyse yas ilan edildi. Biz büyüdük de kirlendi dünya ,kirlendi iktidar ve gölgelendi Cumhuriyet kuşağı...
Ne  acıdır ki biz çocukken ailelerimiz mesleğimiz konusunda endişelenirken biz çocuklarımız için daha ciddi konular hakkında  endişelenmeye başladık.

Umarım bu günler en kısa zamanda  çok çok geride kalır ve adalete güvendiğimiz ,hukukun bağımsızlığının tartışılmadığı günlere döneriz ve yine tüm aileler gibi tek derdimiz çocuğumuzun eğitim hayatı olur...

( Hangi  fotoğrafla başladım nasıl bitirdim gerçekten düşündürücü.Umarım hayat o gülen gözlerin kalbindeki saflığına  en ksıa zamanda  döner )


0 Response to "Nasıl Başladım Yazıma ve Nasıl Devam Ettim ?"

Yorum Gönder