Yağız'dan İnciler

Hamileliğim  boyunca Yağız oğlan sabırsızlıkla kardeşini bekledi. O zaman günler  hatta saatler  geçmiyordu. Bir keresinde  :
- Anne sakın kardeşimi doğurmadan ölme ,olur mu ? 
demişti ve   ölüm nereden aklına geldi , diye ben şoka  girmiştim. Bu kadar hevesli ve istekli olması bana hep olumlu gelmişti. Kardeşini çok sevecek , kıskanmayacak gibi düşüncelerle beslemiştim kendimi. Ne  zaman kardeşi doğdu işte  o zaman  dananın kuyruğu koptu Yağız oğlanın gerçek yüzü ortaya çıktı. İlk zamanlar  kardeşi ağladığında kulaklarını tıkıyordu. Zaman ilerledikçe sürekli odasında vakit  geçirmeye başladı. Beni duymazdan gelerek tepkisini  gösteriyordu , sürekli kuralların dışına çıkıyor , tabletini elinden düşürmüyor ve bana iğneli laflar  sokuyordu.O tepkisini aleni bir şekilde  gösterdikçe ben psikolojik olarak etkilenmeye başladım. 
Amacına ulaşmış vicdanımın bam teline  dokunmuştu. Yaşadıklarım bana çocuğun ipiyle kuyuya inilmeyeceğini çok net bir şekilde  gösterdi. Kırkımız  çıkana kadar loğusa  sendromuyla birlikte psikolojik buhranların hepsini besledim itinayla. İki çocuk işi akıl kar işi değilmiş , yaşayarak anladım. 
Sağ olsun Yağız oğlan bir gün :
- Anne Yaren benim hayatımı çaldı, ben artık sizin için hiç özel değilim ,
dedi. İçimin kaç parçaya bölündüğünü yazmama gerek var mı bilmiyorum ama anneliğim en büyük darbeyi o zaman aldı. Aslında Yağız 'ın alışması gereken bir süreçte söylediklerini duymazdan gelmeliydim ama yapamadım. İlk göz ağrım tahtı sarsıldı diye üzülürken tepkisiz kalamadım ve onun üzüntüsüne uykusuz bedenimle ortak oldum.
Uykusuzluğum arttıkça sinirli, agresif olup çıktım. O zaman da Yağız bey :"Anneciğim haydi Yaren'in eşyalarını toplayıp onu  hastaneye geri verelim " dedi. " Neden oğlum ?" dedim " çünkü o seni çok yoruyor , benimle oyun oynamaya vaktin kalmıyor " dedi. Kafasında  sorunun çözümünü bulmuş .
Herkes  kendi penceresinden bakmaya meğer çocuk yaşta başlarmış. Yağız da  erken başladı. Bizim ev de  ağır bir şekilde kardeş sendromu yaşanıyor ve Yağız'dan inciler dökülüyor . İlerleyen dönem ne gösterir bilemiyorum ama bugüne kadar yalnızca Yaren'in burnunu  ısırarak şiddet gösterdi. Gözümüz üzerinde  hiç aynı odada yalnız bırakmıyoruz. Umarım bu ilk ve son vukuatı olur ve  güzel sevgi dolu  günler bizimle olur...

6 yorum:

  1. yazik yagiz a canim benim nasilda hakli onun tarafindan bakinca.
    neyse gunler geciyor ilknurum zamn herşeyin olaci her sey guzel olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahtı sallandı kuzumun , biraz zaman geçince gereksiz yere üzüldüğünü anlayacak, çünkü o benim hala canım bir tanecik oğlum. Kardeşi rakibi değil can yoldası olacak :)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Duygularını çok güzel belli ediyor, içine atmıyor çok şükür...

      Sil
  3. Hayırlı uğurlu olsun bebeğin İlknurcum. Allah analı babalı büyütsün.
    Ece de bu yaz abla oldu. Onun hakkında neler söyledi bir duysan dudağın uçuklar. En basiti hapşurduğunda " çok yaşa" dememize her zaman " çok yaşama" dedi. En sonunda keşke kardeşim olmasaydı bile dedi. Hırsız gelse çalsa, araba ezse.......
    Çok zor bir yaz geçirdik. Sinirlendik, azarladık, bağırdık, hep uyardık, çok hata yaptık. Ama engel olamadık.
    Şimdi daha iyi gibiyiz. İnşallah sizde de durumlar bir an önce düzelir. Öperim iki kuzunu da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilhancım bizim evde de durum farklı değil. Doğana kadar gün saydı , heyecanla bekledi sonra kardeşi doğdu ve bebek bakımıyla geçen zamanı görünce üzülmeye başladı. İsyan etti " kendimi özel hissetmiyorum " dedi . Odasına kapandı, seslensem de beni duymazdan geldi vs. bir sürü tepki verdi. O tepki verdikçe ben daha çok üzüldüm ve iki ayı geride bıraktık. Bundan sonrası güzel olur inşallah diyebiliyorum ancak. Allah her ikimizinde yardımcısı olsun ..

      Sil