Yağız'ın çözülmeye başlayan dili ...

 Bugünlerde Yağız'ın dili  pek bir  ballı  oldu...Hem tatlı  hemde  çok  bilmiş.Zamanında  her şeyi hafızaya almış  küçük bey...Kaçırdığı pek bir  şey olmamış..yeri ve  zamanı  geldiğinde  öyle  güzel kullanıyor ki hayret ediyorum doğrusu...


İzmir  geldiğimizde ziyaretçilerimiz  bol oluyor ( çok da  güzel oluyor ) .gelenler  arasında Yağız'ımın yaşıtları  veya bir  kaç yaş  büyüğü  arkadaşları da oluyor.Beyfendi istediği zaman oyuncaklarını  paylaşıyor  istemediği zaman  paylaşmıyor.Yağız'ı kırmadan paylaşmaya  ikna  etme  çabalarım nedense  hep sonuçsuz  kalıyor...İnadı konusunda korkarım ki  benden  bir  şeyler  almış ( keşke  babasına  benzeseydi bu  konuda ) ...
İlk günler de Damlacık  ziyaretimize  geldi ...Yağız  oğlan nasıl olduysa atını paylaştı  Damla'yla , ben de  hayret ettim.
Derken  Damla  demez mi "  anne  at  benim " ; işte o an  Yağız'ın  gözlerinden alevler  fırladı...ağzını doldura doldura "  kapa çeneni  bebek " dedi..Bebek lafı onu  gerçek anlamda  bebek gördüğü içindi.Sanki kendisi çok büyümüş de  başkaasına bebek diyor.Kapat  çeneni lafını  nereden duyduğunu  hala  çözebilmiş değilim.Utancımdan yerin dibine  girdim.Çevir  kazı yanmasın misali  konu değiştirme  taktiğine  gittim...Çocuklar  gerçekten de  alem oluyorlar.Nerede  nasıl tepki  verecekleri  belli olmuyor  hiç...
İlk vukuatımızın üzerinden  bir kaç gün geçmemişti ki gece Yağız  ağlayarak uyandı...Anladım ki kötü bir  rüya  görmüş.Su içirdim ve sordum :

-- Yağız kötü rüya mı gördün ? 
- Emettt ( ağlamaklı ağlamaklı ) 
- Ne gördün peki?
- Kurt nödümm !
- Kurt ne yapıyordu kuzum sana ?
- Kurt popomu yedii , monumu çıktı .... 
Küçük beyimin rüyası çok kokunçmuş gerçekten de ....
               Bilmedi ki rüyasını  kime  anlatsın ? Duymayan kalmadı ,  hala  gülüyorum o haline..Acaba gerçekten rüyasında  kurt  gördü mü  yoksa  o an uydurdu mu ? cevabını hiç bir zaman  öğrenemiyeceğim ama onun kurt  hikayesine  de her  zaman  güleceğim doğrusu...
Dillenmesi  güzel oluyormuş.Günler  onunla  daha  eğlenceli  geçiyor..
Bugün kuzuma  yine bir  seslenişte  bulundum ve  boyumun ölçüsünü  aldım.
Yağız'a en sevdiği şey olan şekersiz sakızı vermek için yanıma çağırdım :
-yağız yanıma gelir misin ?
cevabı çok düşündürücüydü ...
- Anne nolduu ?
birden ne söylemesi gerektiği geldi aklıma :
- oğlum " anne noldu " denmez , " anne efendim " denir.Söyle bakayım " anne efendimm "
cevap kesindi..
-Ayırrr , anni nolduuu ???
-Oğlum efendim der misin ?
- Ayırr , anneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee nolduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ?
-oğlum efendimmm der misin ???
- Ayırr
sonunda anladım ki efendim demeyi beceremiyor ( inşallah inadından değildir )Efendim dedirtmeye  hala  çalışıyorum ama  pek  becerebildiği  söylenemez.O  yüzden  bir  süreliğine  daha  "  anni  noldu " ya  katlanacağım galiba.
Yağız'dan seçmelerim o kadar çok ki  yazmaya  kalksam burdan İstanbul'a  yol olur  galiba ( azıcık abartı  sözkonusu  bu  benzetme de )  ... Evimize  gelen ablalar  güzel  giyimli  ve  bakımlıysa  ilgisi  doruklar da küçük beyin  fakat  beğenmediyse  vay  haline...Kapı  dışarı  etmeye  kalktıkları arasında  kuzenim Latife  dahi  bulunuyor..
Yağız  Latife 'ye  neden öyle  davranıyorsun oğlum ? "  milmemmm " diye  ilk başta  masum  tavırları  takınıyor  ardından da  başlıyor  sıralamaya " anni  abla  dit  ev " diyor  ve  ekliyor  "  anni abla  çirkin , kötü "   diyor  ve  son noktayı koyuyor...Dulcuk diyoruz  kısaca  biz Yağız'a  bu ara.Bilmem  haksız mıyım bu tabiri kullanmakta  ama  beyfendinin  zevkine  hitap etmiyor  diye  evden  göndermeye  kalktığına  göre  pek de masum olduğu  söylenemez...
Uzun lafa  ne  hacet , Yağız  oğlan dillendi  ballandı  bunun  yanında  bir  de  şımardı ...Fazla  sevgi  ve  ilgi  beyfendimin şımarıklık duygularını kamçıladı...Bizim  oğlanın hallerinden bahsederken saati 02:18  yapmışım.Ramazanın ikinci sahuruna  iştirak edeceğiz  az  sonra.Annem  azıcık kestiriyor...Az  sonra  mutfağın kraliçesi olacak..Neler  döktürecek merakla  bekliyorum....Ben bekleye  durayım dururken de  herkesin ramazan  ayını kutlayayım..Tüm inananların ve  inanmaya  meyilli  olanların  ramazan ayı  mübarek  olsun...Hayırlı işler  yaparak artılar  hanelerine  boncuklar  eklemeyi  başarırlar  inşallah...  Hayırlı ramazanlar ...

19 yorum:

  1. Izmir guzel geciyor ne guzel. Gelenlerin cogunlugu Yagiz'a geliyor kesin. En tatli zamanlari. Kiyamam bir de kurtlarla bogusmus ruyasinda. Soyle ona doveriz biz o kurtlari!

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten afyonum patlamamışken yağuz güldürdü beni kurtlar poposunu yemiş haa, bak şu hain kurtlara:))) Bizde sabırlar böyle dillenmesini bekliyoruz oğlumun. Maşallah yağıza..

    Hayırlı Ramazanlar size

    YanıtlaSil
  3. bayılıyorum çocukların daha yeni yeni konuşmaya başladıklarındaki hallerine.. 5,5 yaşında yeğenim hala "k" ları söylemekte zorlanıyyor ama ben çok seviyorum bu halini ;)

    YanıtlaSil
  4. anlaşıldı bu oğlan da çok bilmiş zamane veletleri kevanına katılacak.bende bunun 9,5 yaş versiyonu var inan hiç çekilmiyor.küçükken pek şirinler de büyüdükçe ne soruları bitiyor ne de hazır cevaplıkları.analık yolunda geçtiğin ikinci etapta başarılar dilerim:)))

    YanıtlaSil
  5. Seni okumak bunca güzelken, seninle -aslında sizinle- vakit geçirmek kim bilir ne kadar güzel olacak. İple çekiyorum...

    Benden kurtulamazsın bebek :)

    YanıtlaSil
  6. ah çocuklar...insanı her dönemde hayrete düşerecek birşeyler bulurlar :)
    sevgiyle kucaklıyor ve öpüyorum küçük prensi...

    YanıtlaSil
  7. Evet Sitareye katılıyorum.. zamane bilmişlerinden bile beter olabilir bu zibidi:) Demek muhahaa kabus görmüş ha.. ama çocuk hakklı kabus da kabusmuş hani:)

    YanıtlaSil
  8. büyüdükçe buraya yazmaya yetişemeyeceksin :))))

    YanıtlaSil
  9. Evet bu dönemde rüyaları çok oluyor nedense.Bizimkininde kabuslu rüyaları oluyordu oda bazı hayvanları sayıyordu.Bazende komik rüyalar olabiliyor ,yakında onlarıda anlatmaya başlar Yağız oğlan :))

    YanıtlaSil
  10. Didemciğim pabucum dama atılmış benim belli...Gelenler beni teğet geçip doğru Yağız'a koşuyorlar :)))
    yeni göreceği rüyayı merakla bekliyorum.Anlattırması çok zevkli oluyor...
    Mesajını Yağız'a ileteceğim canım :))
    iyi akşamlar , kucak dolusu sevgiler ...

    YanıtlaSil
  11. Aylacığım yüzünü güldürebildiysek ne mutlu bize :)))
    Yakında senin afacn da dillenir mutlaka ...
    Dilleri çözüldü mü de durmak bilmezmiş, öyle diyor tecrübeler :)

    YanıtlaSil
  12. Turta tadında yaşamak ; aynen canım bende bayılıyorum yarım yarım konuşmalarına." s" leri , "r "leri ve " ş " leri söyleyemeyen çocuklara...
    Yiğen ne güzel bol bol mutlu ediyormuş seni :))
    iyi akşamlar :)

    YanıtlaSil
  13. Sitare'm senden 9,5 versiyonunu dinleyince sonumu hayal eder gibi oldum..eyvahh bunlara çenemi dayanır yoksa hazır cevaplık mı ? Gözüm korktu inan , ikinci etaba geçmese miydim acaba ?
    :)))))))))

    YanıtlaSil
  14. Sazan'ım şımarttın yine bizi ...
    Mahçup oldum şimdi , ne yazacağımı bilemedim :))
    Seni de okumak çok zevkli ....
    Eylül'de İstanbul 'dayız , döneceğiz yuvaya :))
    Çok öpüyorum , iyi ve keyifli akşamlar :))

    YanıtlaSil
  15. Delişim haklısın vallahi , iki yaşında böyle olursa bu jenerasyon 10-15 yaşında nasıl olurlar allah bilir :)))
    Kurt yiyecek yer bulamamış da kuru poposunu yemiş ya en çok ona güldüm :))))

    YanıtlaSil
  16. Tibetin annesi, galiba haklısın.Çoğu zaman unutuyorum...Bazen unutmayım diye facebook da paylaşıyorum...Oraya baktığımda hatırlıyorum..
    Bakalım daha neler duyacağız :)
    iyi akşamlar dilerim canım :)

    YanıtlaSil
  17. Ela , Toprak ve Biz ; ben hep fabl okuyorum Yağız'a seviyor diye.En son Eşşek ve Kurt masalını okumuştum.Belki oradan etkilenmiştir...
    Hayvanları hem seviyorlar hem de rüyalarında canlandırıp korkuyorlar :))
    sevgilerimle , iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  18. Aynurcuğum haklısın gerçektend e çocuklr süprizlerle dolu ve biz her daim o süprizlerle şaşıran taraf oluyoruz...
    keyifli akşamlar dilerim , sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  19. yerim ben onun tatlı dilini.. inşallah ben de kızımın konuştuğu günleri görürüm... sevgiler..

    YanıtlaSil