Carl Perkins - She Knows How To Rock Me (live 1958)




İşte süper bir klasik.Bu döneme yetişemesek de ölümsüz müzikleri ile o günleri yad ediyoruz...Çocukluğumun pazarları demek western film ve rock'n roll müzik demekti.Hala bu müzikleri duyduğumda kendimi çocukluğumun pazar sabahlarından sanıyorum. Sabah kuşağında Ret Kid'i izledikten sonra ölümsüz vahşi batı filmleri başlıyordu.Sonrasında ünlü şefimizin eşliğinde pazar konseri ve sonrasında stüdyo pazar ile rahmetli Cenk Koray .Her halde pazar demek Erkan Yolaç ile " evet-hayır " yarışması izlemek demekti.İzmir marşıyla gelen yarışmacılar mehter marşıyla gidiyorlardı...Akşam ise haberlerden sonra Amerikan klasiklerinin içinde yer aldı nefis filmler...O canım filmleri sonuna kadar izlemişliğim yoktur hiç.Saat on olduğunda çoktan uyumuş oluyordum.Ama babam o filmleri izlerken bende yatağımdan fondaki müzikleri dinliyordum.Derken rüyamda o filmlerdeki dansçılar gibi dans etmeye başlıyordum. Ne güzel günlerdi ,şimdi daha iyi anlıyorum...


Şimdilerde de müzikler yapılıyor hatta ödüller veriliyor ama hepsi eskiyip gidiyor.Solistleri çok çabuk yitip gidiyor bu dev camiada.Oysa klasikleri eskitebilecek bir benzeri daha yok...
Yağız oğlum büyüdüğünde çok merak ediyorum nasıl müzikler yapılıyor olacak.Elbetteki müzik yapılır , süper besteler ortaya serilir nede olsa müzik ruhun gıdasıdır.
Oğlum o dönemi dinlerken a bunlarda varmış desin diye de ekledim azıcık. "Annanem doğduğu zaman dünya bu müzikler ile coşuyormuş vay be " diyebilmeli.Hatta kıyafetleri ve saç kesimlerini görüp gülümseyebilmeli ve müziğin kalitesinden dolayı " keşke o yıllarda yaşayabilseydim " diye iç geçirebilmeli.

Dünyanın kanunu galiba , insanlar sürekli " keşke o dönemde yaşasaydım , keşke şu ülkede doğsaydım " diye ,iç geçiriyor ve geçirmeye de devam ediyor...Hayatın anlamı zamanı yaşayamamakta geçmişe özlem duyup geleceğe tutunmakta galiba...
Güzel yıllar yaşadık , süper yıllara özendik ama geleceğe umutla koşuyoruz...

1 yorum:

  1. evet o döneme yetişemedim ben eski dönem şarkıları dinleyince cız ediyor içim nedenese özellikle 70 ler.

    YanıtlaSil