Aşırı Kontrol


     Günümüzde çoğu anne babanın içine  düştüğü en büyük hatalardan birisi , çocuklarını aşırı kontrol   etmeye çalışmasıdır.Aşırı kontrol ve  kontrolün getirdiği disipline etme çabası , genellikle aşırı titiz  ve  hassas bir yapıya sahip anne  babalarda karşımıza  çıkmaktadır.
Aşırı titiz  anneler , çalışan anneler  veya çocuğu okulda  olan anneler  ” acaba başına bişey geldi mi  ? “, ”   terledi mi ? ” , ” şimdi ne yapıyor ? ” , ” bir problemi var mı ? ” , ” yemeğini yedi mi ? ” , “  sınıfta neler yapıyor ? ” , ” yeteri kadar ilgileniliyor mu ? ” ve  bunlara benzer  düşünceler ile devamlı çocuklarını düşünmekte ve  her an kontrolün kendi ellerinde olmalarını istemektedirler.
DEVAMI

6 yorum:

  1. Valla çok haklısında hayat kötü. Aslında ben aşırı sıkmadım aşırı gevşek bırakmadım sınırlarım bu ister kabul edin isterseniz gene edin dedim:)) Şimdi büyüdüler. Artık ben onların sınırına riayet etmeye çalışıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Cok bunaltmadan yapmak gerek bu kontrol isini ve biraz da çaktırmadan yapmak gerek:)))

    YanıtlaSil
  3. Maalesef böyleyim ben de !
    Bazen çaktırmadan,bazen de ulu orta !
    Her şeyini merak ediyor kendimi kısıtlamay çalışarak az karılmaya çalışıyorum hayatına...
    Ne kadar becerebiliyorum mechul :)

    YanıtlaSil
  4. Yeni doğum yaptığım zamanları hatırlayınca, mükemmeliyetçiliğimin endişe verici boyutta olduğunu farkediyorum ama sanırım hem çocuğum büyüdükçe, hem de ben anneliğe alıştıkça biraz törpülenip daha normal olma yolunda ilerliyorum. Baskının, hiçbir şekilde iyi bir sonuç vereceğine ben de inanmıyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ilknurcum oncelikle siteye bayildim. Ama bi sorun var, ben hic boyle bir anne olmadim. KOtu bir anne degilim dimi? Hic slkmam cihani, yemesse zorlamam, kat kat giydirmem, usutur hasta olur diye hic endise duymam. Ben normal degilim galiba. Cunku dikkatli bir anne tersi olur. BU arada yazdiklarim yaziya biraz ters oldular :(

    YanıtlaSil
  6. ya bu o kadar garipki çocuğum yok ama gittikçe yaş aldıkça öğrendiklerimden midir nedir çocuk büyütmek gün geçtikçe daha da hayranlık uyandırıyor bende. Allah sağlıklı, hayırlı evlatlar yetiştirmek nasip etsin inşaAllah gerçekten çok zor çünkü

    YanıtlaSil