Dünya Bu Eser İçin Çok Küçük

 Bakmayın başlığın karmaşasına , aslında  kendisi güzel bir eğitim programı. Sabancı Müzesi çocuklar için çok güzel etkinlikler düşünmüş. Böylesi güzel etkinlikleri değerlendirmek de biz  annelere düşmüş. Ben kendi payıma düşen elmayı hemen kaptım ve kayıt olup kuzumu " Dünya Bu Eser İçin Çok Küçük " eğitimine  götürdüm...
5-6 yaş grubu çocuklar için hazırlanmış olan bu eğitimin amacı ;
küçük büyük algısı, objenin mekânı var etmesi, soyut figür gibi kavramların çocuklara uygulamalı olarak öğretilmesi...

İnanılmaz  keyifli  bir program. Bıcırıklar  atölyede  toplandı ; aileleri eğitimcilere yavrularını teslim etti ve  başladı Anish Kapoor sergisini gezmeye. Biz sergi de gezerken çocuklar yeşil önlükleri ile figürlerin dünyasına yolculuk yaptılar. 
Anish Kapoor

Anish Kapoor  sergisi muhteşemdi gerçekten. Sergiyi gezmeden evvel sinevizyonu izledim ve bilgi sahibi oldum. İyi ki de izlemişim , sergi öncesi her şey kafam da oturdu....

 Katıldığı etkinlikten keyif almış ve  yaptığı çalışmayı elinde  özenle tutan Yağız oğlanı almaya gittiğim de gözlerinin içi gülüyordu adeta. Onu öyle mutlu görünce iyi ki gelmişiz , dedim. 

Yağız oğlan yaptığı maketi ve arkasına yapıştırdığı alüminyum levhayı göstere göstere bir hal oldu. Her seferinde  aynı ilgi ile dinledim ve  onunla gurur duyduğumu da belirtmeden geçmedim.

 Biz bu etkinliğe 10 kasım günü gittik. O günden beri her  aklına  geldiğinde "  anne yeniden gidelim lütfen lütfen lütfen " diye yalvarıyor. Buradan anlıyorum ki Yağız bu tür etkinliklere karşı oldukça meyilli. İlerleyen dönemler de onu sıkmadan küçük yönlendirmeler yapabilirim diye düşünüyorum. Umarım doğru düşünüyorumdur...
Bir sonra ki Yağız oğlan macerasında  görüşmek üzere , sevgiyle kalın...

 NOT : Biz  bu eğitimden ve müze  gezisinden çok keyif aldık. Siz de  bizim gibi keyif almak istiyorsanız  Sabancı Müzesi'nin sayfasına girerek eğitim bölümünden etkinlikleri takip edebilirsiniz. 

4 yorum:

  1. Ah siz büyük şehirde yaşayanlar ne kadar şanslısınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba azcık şanslıyız :))
      Keşke her ilde böyle etkinlikler düzenlense , ne güzel olurdu :(

      Sil
  2. Bu sıralarda leylek havada durumlarını kaptınız elimizden ana oğul farkındasın dimi :)
    Bu arada görüldüğü üzere blog okuma saatlerimi sürdürüyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farkındayımmm , ve diyorum ki durmak yok yola devam :)))
      İyi yapıyorsun , ben ilk gün o gazla başladım .Şimdi ara ara okuyorum ...

      Sil