Yağız'dan İlkokul Anılarıma Giden Yol

Bu minik adamlar nereye  bakıyor ?  Yüz kişiye  sorduk ve  henüz  en popüler  cevabı bulamadık. Sabırla  ve durmadan o cevabı arıyoruz. Bulanların acilen bildirmesini  rica  ediyoruz...

Sınıfta  çocuklar  hayretle neye bakar acaba?  Oğlumun kankisinin dudak hareketinden durumun cidden hayretlik olduğunu anlıyorum. Bu fotoğrafı görünce  yine  aklıma  bir  Türk filmi geldi. hemen yadırgamayın lütfen !Aklımıza  hemen Metin Akpınar  ve Zeki Alasya  filmi geldiyse  suç bizim mi yani ? Biz çocukken bu kadar  medyatik dizi vardı da ,  biz mi izlemedik ? Safız  biz saf ; Ayşecik, Ömercik filmleri ,Devekuşu kaberası ve Hababam Sınıfı dahil olmak üzere tüm Adile Naşit filmleri ile büyüdük.
İlkokul da  bir  hatıra  defterimiz olurdu ve onu kime vereceğimizi şaşırırdık. O yıllar da  arkadaşların hatıra  defterine bir   "sepet  sepet  yumurta, sakın beni unutma " manisini yazmak
,  bir de en beğendiğin aktörün adını yazmak modaydı. Tüm sayfaları karıştırırdık ve hep en popüler  cevap  "Tarık Akan "olurdu . Arada Cüneyt Arkın veya Ediz Hun yazanlar da vardı. .
Elime aldığım tüm hatıra  defterlerini hatim etmişliğimin olduğu doğrudur. Hatırladıkça yüzümde  aynı tebessüm oluşuyor o da  doğru. Napalım bu da bizim çocukluk gerçeğimiz..
İlk hatıra defterini bana , Burcu ismin de   bir  arkadaşım  vermişti ; hala  o günü hatırlarım. Beni özel buldu, diye  sevinmiştim. Sevinçten hatta " en güzel yazıyı ben yazmalıyım" diye  düşünmüştüm. Defterde ki tüm manileri okuyup babama koştum , bana farklı ve güzel bir mani bulsun , diye.
Tıkır tıkır  fareler
Tavan da gezindiler
Daha  yazacak idim
Kalemimi yediler ,  diyerek babam hatırayı başlamadan bitirivermişti. Çocuk aklımla üzülmüştüm ben de. (Ay hatırlarken bile  gülüyorum .) Şu çocuk kalbi meğer ne  saçma sapan şeylere üzülüyormuş. Adamcağızdan mani istemiştim sonra da beğenmemiş ve üstüne  afra tafra  yapmıştım. Neyse ki haftasonu kuzenim gelmişti ve  hemen bana süper  bir  mani vermişti. Ne  de olsa yaşıttık ve onların okulunda  da hatıra  defteri modası vardı.
"Altın kadar  değerli defterinde  bana bu temiz  sayfayı açtığın için teşekkür ederim " diyerek başladığım yazımı  
"Mini mini periler
Dün rüyama girdiler
Prensesiniz  kim dedim
Bana  Burcu'yu gösterdiler " diyerek bitirmiştim.  Defterde ki en farklı mani bana aitti ve  amacıma ulaşmıştım. Hatıra defterini verdikten sonra manimi okuyacağı günü bekledim ve  o gün elbette çok uzakta değildi. Sonra ne mi oldu ,sizce ?

Ne  safmışız gerçekten , ondandır  en küçük şey de aklımıza  hemen Türk filimleri geliyor. Konu nerden nereye geldi." Yağız oğlan nereye bakıyor ?" dedim ve birden kendimi ilkokul anılarım da buldum. Böyle  bir  yazı yazmak hiç aklım yoktu yahu , şimdi gözlerimden yaşlar da  süzüldü iyi mi ? Oysa  bir kaç anaokulu  fotoğrafı ekleyecektim ve Yağızca  haller koleksiyonumu şahlandıracaktım. Kendi anılarımı koklamaya  devam etmek adına  albümlerimin başına  gidiyorum. Hatıra  defterimi okuyup bana yazılanları hatırlamak isterdim ama ne yazık ki sevgili Tijen kaybettiği için bu duygudan mahrum kalmışlığımı da  duygusallık haneme  ekleyeceğim.
" Yağızca  Haller" adlı yeni bir postta  görüşünceye kadar  sevgiyle kalın...



0 Response to "Yağız'dan İlkokul Anılarıma Giden Yol"

Yorum Gönder