80' lerden notalar



Madonna - La Isla Bonita


Burada genelde Yağız'dan ve Yağız 'ın geleceğinden bahsediyorum.Umutlarımızdan , kalp atışlarımızdan , ebeveyn olma heyecanından , vesveselerimizden kısacası Yağız 'a ait herşeyden.Peki bu Yağız büyüdüğünde anne ve babasının gençliğini , çocukluğunu o dönemde dinledikleri müzikleri merak etmeyecek mi ? Bence edecektir ; ben 80 lerde çocuk olmuş ,90 larda ergenliğe girmiş ,2000 lerde en doludizgin çağlarını yaşamış biri olarakdan annemin ve babamın dönemini merak ederim ve 70 lere özenirim.Bu halimden yola çıkarak ,oğlumunda bizim dönemimizi merak edeceğini düşündüğümden bir kaç video hazırladım ona.Şimdiye kadar yaptığım en keyifli işlerden biriydi.Hem çok güldüm hemde o günlere döndüm.Bir film şeridi gibi geçti o yıllar , gözlerimin önünden...Kah güldüm , gözlerimden yaş geldi , kah efgarlandım o dönemin masumiyetine özlem duyduğumdan.
Oğluma bir kaç video ile o dönemi özetleyebilirsem ne mutlu bana.Bu keyifli yolculukda umarım çok eğleniriz...

Canım bebeğim bu şarkı çıktığında ben yaklaşık 8-9 yaşlarındaydım , babanda yaklaşık olarak 13-14 civarındaydı.Benim çocukluk , babanın ergenlik dönemine denk gelmiş anlayacağın. O dönemde kesin babanın düşlerini süslüyordur Madonna , onun kırmızı elbisesi ve güzelliği .Benim ise çocuk kalbimde çok güzel bir bayandı , büyüdüğümde onun gibi güzel olmak istiyordum.O dönemde herkesin evinde tv vardı fakat çoğu siyah beyazdı.Renki tv ler yeni çıkmıştı.Elbisesinin rengini bilemesek de hoş du.O dönemki halimize göre tabi bu düşüncelerimiz.Genç kızlar Madonna dinlerler ve sevgililerinin hayalini kurarlardı , ufak olduğumuz içinde bizleri istemezlerdi.kapı aralığınndan dinlerdik onları ve Madonnayı.Erkekler ise duvarlarına asarlardı onun posterlerini.Erkekçe düşler içerisinde uyurlardı eminim.Madonno Madonna olalı böyle zulüm görmemişti herhalde.Disco larda aralıksız Madonna çalardı.Ama bu şarkıyı en çok nerden hatırlıyorsun diye sorsalar , cevabım komik olurdu.Ahu Tuba, Hülya Avşar ve Banu Alkanın filmlerinden.Meşhur Yeşilçam filmleri.80 lerde çekilmiş enteresan filmler.Dönemin genç kızlarını canlandıran oyuncular , discoya giderler ve meşhur Nuri Alço tarafından tuzağa düşürülürler.O esnada discoda bu müzik çalıyordur. Saçlarını savurark oynama daha doğrusu sağa sola sallanma modası vardır ; masum kız içkiyi içer ve tuzağa düşer.İnşallah o filmleri izlersin ve benim gibi gülersin.
Naparsın bizim dönemimizde bir genç kızın başına belli şeyler gelebiliyordu.Kötü arkadaşı onu discoya götürür ve içkisine ilaç konurdu.Ya da aşık olur genç yaşda evlenirdi.Oysa şimdi bir genç kızın başına herşey gelebiliyor.İlaçla kandırılma dönemi tarih oldu.Yerini internet tuzakları , organ mafyası , uyuşturucu tuzağı ,yasadışı örgütler ,fuhuş çeteleri ve birde emo lar aldı.Anlayacağın içkiye ilaç katma out , teknoloji tuzakları innn oldu.Seksenlerin sonuna 90 ların başına dönecek olursak bizim dönemimizde aynen Madonnanın saç modeli ,dansı modaydı.Fırfırlı elbiseler , kırmızı kadınsı rujlar.Yüksek bel pantalonlar , kabarık saçlar ve erkeklerde bıyıklar.
Ama en güzeli o dönemde çocuk olmakdı.Öğleden sonra susam sokağı başlardı , kırpık , minik kuş , Zehra teyze , kurabiye canavarı vardı dünyamızda.Edi le Büdü didişir bizde gülerdik.Pazar sabahları 10:00 da RedKid başlardı.Düldül ve Rintintin vardı çizgi karelerinde.Beni daha çok bunlar eğlendirirdi , Orhan ı ise ergenliğin getirileri , Modonna ve serisi..
Ne güzel söylüyor Madonna , o dönemin en gözde starlarından.Döneme damgasını vuran şarkısı ve dönemin gençliği.Elimi uzatıp da dokunasım geldi , video karesine girmek istedim hiç düşünmeden.Keşke ışınlama olabilseydi ve 1 haftalığına o döneme dönebilseydik.Eminim deşarz olur dönerdik.Kendi adıma söylüyorum , kesintisiz gülerdim herhalde.Sokakta yürürken deli sanabilirlerdi.Kabarık saçlar , kiloş etekler , apartman topuk ayakkabılar , oğlan çocukları kazaklarını pantalonlarının içine sokmuş , kemerlerden sıkılmış altı çuval görünümlü giysiler, elinde teyplerle dolaşan dönemin gençleri .Michael Jakson taklidi yapmaya çalışan çocuklar , saçlarını Hülya avşar gibi toplayan genç kızlar , bonus kafalı anneler ( laf aramızda anneminde saçları bonusdu ) gül güle bildiğin kadar.Oh ne ala tatilin böylesi olsa keşke.Hem nostalji , hem eğlence hemde doya doya gülmece. Sinemada birde Sultan filmini izlerdim ohhh değmeyin keyfime.Anlatırken bile deşarz oldum , keyiflendim.
Sürçü lisan ettim ise af ola , ben susayımda Madonna söylesin.Sizi o döneme götürsün bir kaç dakikalığına ; Madonna ve La İsla Bonita...

0 Response to "80' lerden notalar"

Yorum Gönder