SEVİNÇLERLE KARIŞIK DUYGULAR
































YAĞIZ 'IN YEPYENİ OYUNCAĞI
Yağız oğlanın oyuncağı çok uzaklardan geldi.Dedesi oğluma Urfa 'dan getirdi ( eh biz sorduk Yağız 'a ne gitiriyorsunuz diye ? özel istek üzerine oyuncak geldi oğluşuma ).Güzel seçimlerinden dolayı oğlum adına teşekkürlerimi sunuyorum...
Yağız 'ın keyfi görüldüğü üzere oldukça yerinde.Aman nazar değmesin ! Bir keyif bir keyif , sanırsın iş hayatında terfi etti yahut maaşına zam geldi veya aşık oldu.Sanki bulutların üzerinde geziyor.Huysuzluğu sular altında kaldı , sakin bir deniz gibi ; eskisi gibi neşeli uyanıyor.Odadan odaya pıtırcık dört nala koşuyor...Hiç ummadığım anda kocaman bir öpücük yanağıma renk katıyor.Bir anda boynuma dolanıyor , benimle cilveleşiyor oyunları hep sevgi üzerine.Öyle şımartı öyle şımarttı ki beni sanki bende bulutların üzerindeyim.Bir kaç gündür sayesinde neşeliyim, keyifliyim olmadığım kadar enerjik ve pırpırım.Sürekli koklayasım , boğuşasım , gıdıklayasım var.Evde karşılıklı kumrulaşıyoruz.Yağız 'ın keyfinin yerinde olması ne güzelmiş , hiç bu kadar şımartmamıştı beni , doğdu doğalı !

Nasıl tarif etsem bilemedim bana bir kaç gündür hissettirdiklerini ; hani ilk buluşma sonrası bir heyecan vardır , kulağın telefonda beklersin arar mı diye , ha işte öyle uyanıyorum her sabah.Acaba ummadığım anda öpücüğüm gelecek mi diye ? İlk maaşını almak için bankamatiğin önüne gidersin , gıcır gıcır paraları çekersin ve cebin ısınır ya , boynuma dolandığında gönlüm ısınıyor o anda.İlk maaşımı on misli yok yok bin misli fazla yatırmışlar gibi hissediyorum.İçim içime sığmıyor " heytttttt be , bu benim " diye haykırasım geliyor.Matematik sınavından 100 alıp eve soluksuz koşarsın ya , annene " matematikten 100 aldım , en iyi notu ben aldım " demek için , hani evin yolu bitmez koşarken ya , nefesin düğümlenir bir anda saniyelik soluklanır tekrardan koşarsınya , işte tam öyle oluyor bana , kurstan eve dönerken.Dönüp Yağız ' a " geldim annem , burdayım " diyeceğim ve sarılacağım ya , yol bitmek bilmiyor.O saniyelik soluklanmayı yapamıyorum.Bir saniye kaybetmek bile bana çok uzun geliyor.Çakmak çakmak gözleriyle öyle sevgi dolu bakıyor ki gözlerinin içi gülüyor.Sevildiğimi iliklerimde hissediyorum , kalbim deli gibi atıyor.Onun gözleri gülerken benim gözlerim ağlıyor mutluluktan.Nasılda karşılıksız ve masumca seviliyorum diye.Nasılda güvenle bakıyor bana , hiç kimse bana bu kadar güvenmiş olamaz ! Bende hiç kimseye güvenmemişimdir anneme güvendiğim kadar ! Nasıl bir şevkat gizli bende , her düştüğünde her canı yandığında kollarımda diniyor acısı.Bir anda sakinleşiyor ; nasıl bir yatıştırıcı ve ağrı kesiciyim ? Sırrım ne ? Her " anni " dediğinde yanında olmam mı ? Sabırla onu beslemem mi ? Geceler boyu başını beklemem mi ? Gizli bir bağımız var bizim , kimseler bilmez , kimseler görmez.Bir bakışından anlarım ne yapacak , ne isteyecek.Gülecek mi , ağlayacak mı ? Üzülecek mi , sevinecek mi ? Aç mı , tok mu ? Hislerim var 7/24 çalışan , tarifi imkansız bağım var benim.Bilemiyorum , anlatamıyorum.Sadece yaşıyorum.Seviliyorum ben hiç olmadığı kadar karşılıksız , özleniyorum ben hiç özlenmediğim kadar ! Vazgeçilmezim ben daha önce hiç olmamıştım.Vazgeçemez benden , anayım ben , canım , şevkatim , kusurlarını kusursuz gören , hatalarını hatasız gören , yanlışlarını yüzüne vurmayacak olan , her üzüldüğünde eteklerinde ağlanılacak olan eteğim ben.Hiç olmadığım kadar herşeyim ben.Ben herşeyim !
Hani kafan karışır , hayata isyan edersin yer yer.Bazen inkar edersin herşeyi , dünü , bugünü ve yarını.Sonrasını kabul etmezsin , hani doğumu r kendine yakıştırırsında ölümü yakıştıramazsın ya ! Cenneti sorgularsın içten içe , bilinmezi bilinir yapmak için metafizik uydurursun ya , işte onlara aslında bu yaşadıklarım.Oğlumun bana yaşattıkları.Aylar boyu kendimi hazırladım " anne " oluyorum diye hatta göbeğim de yardımcı oldu bana bu konuda.Her tekmelediğinde ve yer değiştirdiğinde daha çok hissettim varlığını.Günlerce , gecelerce düşündüm neye benziyor diye ? Herşey güzeldi ta ki doğum anına kadar , hiç hesaplamadığım bir şey vardı aslında.O anı yaşadığımda gördüm hesaplamadıklarımı.Yağız 'ı ilk kollarıma verdiklerinde öyle bir tokat yedim ki suratıma, inanamadım.Birden tansiyonum düşmeye başladı , sonra tekrardan baktım Yağız 'a ve daha sert bir tokat daha yedim.Aylarca süren hasretlik bitmiş , yavrumu kucağıma almıştım ama ben korkudan titriyordum.İçimden , benden dünyalar tatlısı bir melek çıkmıştı , nasıl olurdu ya ? Benim içimden bir canlı çıktı.Gözle görülemeyen hücrelerden kocaman bir canlı oluşmuştu ve doğmuştu.Bu nasıl mümkün olabilirdi ? Ama mümkündü , ben doğurganlık özelliğine sahiptim ve doğurmuştum.Yazarken bile çıldıracak gibi oluyorum.Yediğim tokat ,allahın tokadıydı.Varlığını arayanın bakması gereken tek yer bir canlının dünyaya gelişi olmalı.Allahım kadınlara nasıl bir güzellik bağışlamıştı , nasılda bizi erkeklerden üstün kılmıştı ? Onlara asla yaşatmayacağı bir duyguyu bize yaşatmıştı.O meleği karnımda nasılda büyütmüştü.Kudretinden ve yaratıcılığından dolayı o kadar ürktüm ki , öyle titredim ki sandılar ,doğumhane aşırı soğuk.Oysaki ben yaşadığım o tecrübeden dolayı titriyordum.Korkumdan titriyordum. Oğluşumun güzelliğini göremedim , duman duman dı baktığım heryer.Yaşadıklarımı hayatım boyunca unutmayacağım , unutmama da imkan yok sanırsam.Yağız 'a her baktığımda o anı yaşıyorum.Şükretmeyi oğlumla yeniden öğrendim.Karanlığa düşen kim olursa olsun doğuma şahit olmalı ki , isyanından utansın.Ben öyle bir an yaşadım ve öyle bir tokat yedim ki , isyan edesim varsa da edemem , inkar edesim varsa da edemem !!! Yoldan sapacağım varsa da sapamam ! Ben biliyorum , yaşadım .Kafası karışanlar sığınıralr ya metafiziğin kollarına , bilimin ardına saklanırlar ya , mayaozdu , mi,tozdu ,krosing-over dı.Kromozom , dna , rna fasafiso hepsi , aslında minarenin kılıfı kısaca.İnandığım ve bildiğim ne varsa , yalan oldu o doğumhanede.Gözle görülemeyen hücre 3kilo 600 gram oldu ve doğdu.Allahım nasıl oldu ,neyle oldu, o göbek bağı bana nasıl tutundu, benden nasıl beslendi ? Nasıl aylarca suyun içinde yüzdü de boğulmadı ?Doğar doğmaz nasıl akciğerden nefes almaya başladı ? Allahım nasıl sistemin var ? Nasıl muhteşem yaratmışsın bizi , sana sığınırım gücünden , yaratıcılığından ! Sana inanırım deli gibi , yoktan var ettiğini gördükten sonra.Bilimde sensin ,ilim de ..
Oğlum , kuzum benim doğduğun günden beri bana öyle farklı öyle anlamlı şeyler yaşatıyorsun ki anlatamam , beceremem annem.Allahıma şükürler olsun , bunları yaşadığım için , seni bana verdiği için.Annelik duygusunu yaşadığım için , dünyalar tatlısı yavrum olduğu için sonsuz kere minnettarım.Annem boğazımdaki sevinç düğümüm , sonsuz aşkım ,kanatsız meleğim doğumunla birlikte bana öğrettiklerin ezberimde , hatırlattıklarında .Gelecek de yaşatacaklarında cebimde kuzum ... ezberimdekiler ve cebimdekiler ile minnetim hergeçen gün büyüyor ve yüreğime sığmıyor.Meğer ne kadar sonsuz bir yüreğimiz varmış , ondandır bu kadar kalp ağrısı çekmemiz ...İşin sırrı bu mu yoksa ?

0 Response to "SEVİNÇLERLE KARIŞIK DUYGULAR"

Yorum Gönder