Zeki Müren / Beklenen Şarkı

Bu şarkıyı babama armağan ediyorum.En sevdiği şarkı idi bir zamanlar.Şimdi biz arkasından dinler olduk bol bol.Yeni yıl için iyi dilekler yazmak isterdim ama ne yeni yıla inanıyorum ne de yeni yılın getireceklerine.Götürdüklerine daha çok inanıyorum desem yeridir.Çocukken kendi çapımızda yeni yıllar kutlardık.Amcamlar ,kuzenlerim toplaşırdık.Çeşit çeşit yemekler, tatlılar yapılırdı. Çerezler ,meyveler alınır yeni moda teyplerde oyun havası ( o zamanın Kandıralı ve darbuka solaları ) kasetleri ile yeni yıl beklenirdi.Cümbür cemaat eğlenirdik , gecenin ilerleyen saatlerinde sevinçler artardı , çünkü televizyonda Zeki Müren yeni yılın ilk şarkısını söyleyecekdi.Büyükler bu sebepten ötürü daha da mutlu olurlardı ( biz çocuklarda Zeki Müren 'e neden sevindiklerini hiç anlamazdık , anlamayada çalışmazdık ) .Meyvelerden sonra tombala çıkardı çekmeceden ve başlardık 1.çinko,2. çinko ve tombala.Yeni yılın anlamı tombala yapmaktı benim için.Birde Nesrin Topkapı çıktığında hayretle izlemek.Erkenden uyumaya alışan bünyeler en fazla Nesrin hanıma kadar dayanabilirdi.Tombala oynarken bırakırdık büyükleri başbaşa.Sonradan yeni yıllar evlere sığmaz oldu.Eğlenceler , partiler , cluplar ve benzerleri.Hiç o tarz bir kutlamanın içinde yer almadım alacağıımı da sanmıyorum.Benim için yeni yıllar o tambala oynanan gecelerde kaldı birde hastanenin yoğun bakımında.
En son hatırladığım yeni yıl ise , yoğun bakımda yatan babam için dua ettiğim geceydi.Hastaneden yorgun ve umutsuz olarak döndükten sonra sadece dua edebilmiştik.Umutsuzca dua ederken telefon çaldı , arayan amcamdı. "babanın kalp atışları normale döndü , hayati fonksiyonları düzene girmiş " dedi.Bu yalana inanmak istedim ve inandım.Hatta yeni yılın bana babamı armağan ettiğini bile düşündüm.Oysa öyle bir gelişme olmamıştı.Yeni yılda üzülmeyelim diye amcam bize o masum beyaz yalanı söylemişti.Akşam iyi haber aldım diye gitmedim hastaneye , öğlen annem eve tek bir cüme ile döndü " çocuklarım babanızı kayb." ssonrasını hatırlamıyorum.Hani kalp kalp atışları normale dönmüştü ? Hani hayati fonksiyonları düzene girmişti ? Ne hastanede görebildim son kez ne de son yolculuğuna uğurlamaya gidebildim.Girdiğim şoktan dolayı başka boyuta yolculuk yaptım.Günler sonra gittim mezarlığa , bir avuç toprak aldım yanıma ve toprağımla döndüm günü gününden kara olacak Ankara 'ya.
Yeni yılları sevmiyorum , yeni yıl dileklerini de sevmiyorum.Yeni yılda edilen dualara da inanmıyorum.Tüm dualarımı kutsal olduğuna inandığım günlere saklıyorum.Kandil gecelerinde avuç açan el olmayı tercih ediyorum.Ama sadece yaptığım tek bir dua var yeni yıllarda da geçerli duam " allahım inşallah bu yıl sokaktaki insanlara devlet sahip çıkar ve balicilerden madde bağımlılarından , masum insanlar zarar görmez "
Babam nasıl mı öldü ? Madde bağımlılarının saldırısı sonucu canını kurtarmaya çalışırken geçirdiği trafik kazası sonucu hayatını kaybetti.Keşke bu şekilde değil de hasta olduğu için yitirseydik onu.Acı çekmedi derdik.Oysa şimdi devletin ihmali , lüzumlu lüzumsuz herkesin çocuk sahibi olması sonucu yitirdik diye kahroluyoruz.
Babamdan geriye , yazdığı şiirleri kaldı...Balık burcunun romantik adamı nur içinde yat , seni çok seviyorum ve yokluğun beni hergün kahrediyor.Hep o bize şiir okurdu şimdi ben ona bir şiir okumak istiyorum...

BAĞIŞLA
Ya zamanından çok erken gelirim
Dünyaya geldiğim gibi
Ya zamanından çok geç
Seni bu yaşta sevdiğim gibi
Mutluluğa hep geç kalırım
Hep erken giderim mutsuzluğa
Ya herşey bitmiştir çoktan
Ya hiç bir şey başlamamış
Öyle bir zamanına geldim ki yaşamın
Ölüme erken , sevgiye geç
Yine gecikmişim bağışla bir tanem
Sevgiye on kala ölüme beş
AZİZ NESİN

0 Response to "Zeki Müren / Beklenen Şarkı"

Yorum Gönder