Bremen Mızıkacıları ve Yaşlanmak

 Yağız oğlanla  en keyifli geçen vakitlerimiz ,kitap okuma  saatleri oluyor. Kitabı okumanın ötesine geçip adeta  yaşıyoruz an be an ...
Fonda  loş bir ışık , cam sonuna kadar açık ,ılık bir  esinti çıplak bacaklarını hafif hafif serinletirken ,uyku mahurluğu arasında  gözleri fal taşı gibi açılıyor . Okuduğum kitapta hayal dünyasını dürten ne olduysa , heyecanla başlıyor  kitabı yaşamaya.
Yine  aynı fondaki ışık ve  aynı ılık esinti ile kitabımızı okumaya başladık. Bremen mızıkacılarının sevimli eşeği yaşlandığı için sahibi tarafından sokağa atılmıştı , aynı durum ihtiyarlamış köpeğin başınada  gelince , Yağız  hiç beklemediğim bir  anda ,hüngür hüngür  ağlamaya başladı.
Bir an panik oldum, neye ağladığını bilemediğim için ne yapacağımı  da şaşırdım ...

- Oğlum bir yerin mi acıyor , neden ağlıyorsun ?
- Hayır  acımıyorr , (öhööö , hööö )
- Neden ağlıyorsun peki ?
- Künkü ben yaşlanmaktan koykuyoyum ( hoppalaaaaaaaaaaaaaaaaaa  )
- Nasıl yani anneciğim  ?
- Künkü yaşlanınca , ölüyüz ve  toprağa gömeyley ve ben çeni hiç göyeyem , babamı göyemem.
- Ama tatlım biz hani doğuyoruz ve büyüyoruz ya çok çok çok büyüdükten sonra , artık büyümüyoruz  ve  yavaş yavaş  yaşlanıyoruz.Hem yaşlılık da güzel , biz yalıları çok severiz  ve onlara yardımcı oluruz..
-( höö,öhööö ) çen sakın yaşlanma anne , ben ölmeni içtemiyoyum  , koykuyoyummm..O  gücel eşek yaşlanınca çokağa attılay , ya çenide  ataylaysa , noluy anne yaşlanma noluyy
- Peki oğlum , sen üzülme olur mu ? istersen başka kitap okuyalım , bunu  beğenmedin galiba...
- Yokk ,bunu oku , eşşeği dinlicem . Anne ben çeni çok çeviyoyum ( muckk )

Bir anda  bunları yaşadık ve ben ne yapacağımı bilemedim.Fondaki ışık  loşluktan morluğa geçti , esinti, beynimden aşağı kayna su olarak döküldü ve nutkum tutuldu. Ben bunu nasıl açıklayabilirim ona , ya da nasıl bu fikre  alışmasını sağlayabilirim. Erkende  olsa hayatın gerçeği ile yüzleşmeye başlamış...
Bremen mızıkacılarının sonunu  beğendi , neyseki . Ormandaki haydutları yenmeleri keyiflendirdi ve ağlaması gülmeye  döndü....
***

Benim oğlum 3,5 yaşında  ve  ihtiyarlayıp öleceğimizi hayal edip , acı çekti ve hüngür hüngür ağladı .O ağladığında  benim yüreğim milyonlarca parçaya bölündü.İçimden " allahım sıralı ölüm ver " dedim , binlerce kez..

3,5 yaşındakinin  çektiği acıyı düşündüğümde  , dün şehit  anneleri geldi aklıma . Ya onlar  şimdi ne haldeydi .Kuzum , benim öleceğimi düşünüp  3,5 yaşında böyle tepki verdi ya o analar ne yaptı. Kuzum ağlarken benim kalbim parçalandı ,  o anaların evları  ise toprak oldu , onların acısını düşünemiyorum. yavrularına  kıyarlarkenki anı binlerce kez  düşünüp "  acaba canı acıdı mı " diye ,düşünmeyecekler mi ? Sırasını şaşmış ölüme  isyan etmeyecekler mi, evlatlarını  her gün ama her  gün  daha fazla hatta çıldırasıya özlemeyecekler mi ?
Hayat çok acımasız  ama bir  anne için  en acımasız an " evladını yitirdiği " andır ....

12 yorum:

  1. İlknur'um ben de ölümü nasıl anlatacağım diye düşünürken " anne, baba siz inşallah ölmezsiniz" diyerek çok şaşırtmıştı kızım beni :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz anlatmdan keşfediyorlar ve öyle can alıcı yorumları oluyor ki Nilhancığım şahit olduğun üzere.Gerçekten işimiz zor :(

      Sil
  2. Canım ben bir yerde okumuştum ama şimdi hatırlayamadım.6 yaşından önce çocuk klasikleri gibi kitapları çocuğunuza okumayın diyordu.Çünkü çocukların yaşı küçük olduğu için orada anlatılan soyut şeyleri anlayamayabilir ya da psikolojik olarak etkilenebilir diyordu.Ben hiç okumadım,sadece hikaye kitapları okuyorum ve de genelde eğlenceli kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım , çocuk klasikleri iyi olmuyormuş , bende anladım.Diğer klasiklerden yalnızca Çirkin ördek yavrusunu okumuştum birde Bremen Mızakıcılar.İçinde hayvanalr var diye okudum ama ters tepti :(((
      teşekkür ederim yorumun için :))

      Sil
  3. Yağız son derece duygusal bir çocuk. Sen okurken çok etkileniyor ve birebir yaşıyor demek ki...
    Mutlu sonla biten masalları tercih et İlknurcuğum...
    Ya da oyun kitapları, zeka geliştiren kitaplarla falan oyala onu bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde minik hikayeler okuyorduk Zeugma'm , değişiklik olsun dedim , aldım boyumun ölçüsünü :((

      Sil
  4. uffff kıyamam onaaaa öp benim için. ama ne tatlı konuşuyor öyle. maşallah.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öperim seve seve :))))
      zamane çocuklarının dilleri ballı oluyormuş :)))

      Sil
  5. Canım yaa.O yaşlarda ölümü kafalarında canlandıramıyorlar ki.Çok ta haklılar.Allah sağlıklı,uzun ömürler versin size:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım , hepimize sağlık ve huzur verir inşallah..
      caillou da kuş yaşlanıp ölüyordu .yağız öyle keşfetti ama çok etkilendi ...Çocukalrın anlamakta zorlanacağı bir durum ne yazık ki :((

      Sil
  6. YAĞIZIMIZA SAĞLIK HUZUR VE BOOOOL OKUMALAR.....

    YanıtlaSil